niedziela, 23 września 2012

czuwanko

W ostatni piątek było czuwanie... Dotyczyło naszych uczuć i emocji. Przyznam się, że czekałam na nie bardzo! ;)

Co było ważne dla mnie?
1. Uczucia to, to co czujemy. Uczucia nazywamy. Powinniśmy uczyć się nazywać swoje uczucia! Nie ma uczuć dobrych ani złych. Ani zazdrość, ani żal, złość, tęsknota - nie jest niczym złym, nie jest grzechem.
2. Nieraz trzeba z relacji się wycofać. I choć to jest trudne, to warto.
3. Świat uczuć jest piękny, ale też bardzo trudny. Ja muszę nauczyć się, już po nazwaniu ich, opanować je. Tego bardzo mi brakuje... Ostatnio było to dla mnie trudne... Wyżyłam się na osobie, która mnie zraniła. Nie potrafiłam opanować mojej złości.
4. Na pytanie jak się czujesz, nie odpowiadam jestem zła na Ciebie. Ale: czuję złość, jestem wściekła, zła, rozżalona. Niekoniecznie np. nasza obecna złość jest wynikiem danej sytuacji. Często nie wyrażamy uczuć i chowamy je w swoje skrytki. Co powoduje, że niewypowiedziane i źle przeżyte uczucie może wyjść przy innej sytuacji z nas... Źle poprowadzone uczucie może zranić drugą osobę i to bardzo mocno. Dla mnie to tylko uczucie, dla drugiej osoby to rana na całe życie...

Treści było dużo więcej, ale trudno to wszystko zapamiętać. Jednak jak wiemy, każdy wynosi coś dla siebie. Ja mogłabym słuchać jeszcze więcej :) Bo aby zmienić siebie potrzebujemy najpierw siebie poznać. Na tym czuwaniu poznawałam siebie.

A jutro piękna Ewangelia: "Potem wziął dziecko; postawił je przed nimi i objąwszy je ramionami, rzekł do nich: "Kto przyjmuje jedno z tych dzieci w imię moje, Mnie przyjmuje; a kto Mnie przyjmuje, nie przyjmuje Mnie, lecz Tego, który Mnie posłał"
Uderza mnie fragment i objąwszy je ramionami... Wczorajsze czuwanie  było właśnie takim objęciem Boga, który dotyka mnie swoimi ramionami. Tutaj ojcowska miłość i wrażliwość. Jednak św. Jakub też wyraża ojcowską miłość, ale mówi dużo mocniej, karcąc nas: "Modlicie się, a nie otrzymujecie, bo się źle modlicie, starając się jedynie o zaspokojenie swych żądz." 

I jeszcze o. Szustak i "słowo na niedzielę" 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz