czwartek, 3 marca 2011

"pobyć chwilę sam..."

Dzisiaj dostałam rano ładnego smsa: "Obdarzajcie wszystkich miłością, ale przyjaźnijcie się z tymi, którzy mogą wam pomóc w nabywaniu cnót. Zawieraj przyjaźnie tylko z ludźmi, którzy mogą ci przekazać rzeczy dobre. Im wspanialsze będą wasze wspólne cnoty, tym doskonalsza będzie wasza przyjaźń" św. Franciszek Salezy.
Dziękuję za tak pięknego smska z rana i pozdrawiam ;]

"I trzeba być wielkim przyjacielem i mocnym przyjacielem, żeby przyjść i przesiedzieć z kimś całe popołudnie tylko po to, żeby nie czuł się samotny. Odłożyć swoje ważne sprawy i całe popołudnie poświęcić na trzymanie kogoś za rękę."
"Przyjaciele są jak ciche anioły, które podnoszą nas, gdy nasze skrzydła zapomniały jak latać."


Samotność
Nie proszę o tę samotność najprostszą
pierwszą z brzega
kiedy zostaję sam jeden jak palec
kiedy nie mam do kogo ust otworzyć
nawet strzyżyk cichnie choć mógłby mi ćwierkać
przynajmniej jak pół wróbla
kiedy żaden pociąg pośpieszny nie spieszy się do mnie
zegar przystanął żeby przy mnie nie chodzić
od zachodu słońca cienie coraz dłuższe
nie proszę Cię o tę trudniejszą
kiedy przeciskam się przez tłum
i znowu jestem pojedynczy
pośród wszystkich najdalszych bliskich
proszę Ciebie o tę prawdziwą
kiedy Ty mówisz przeze mnie
a mnie nie ma
 ks. Jan Twardowski 


Ładny wiersz ks. Twardowskiego... Dlaczego taki wiersz i temat? Bo dostałam rano ładnego smsa o przyjaźni. Zaczęłam zastanawiać się od wtedy kto jest moim przyjacielem, kto to jest przyjaciel i co to znaczy być samotnym? Co to znaczy być samotnym w tłumie? Czy mi też to grozi? A może już jest? Ks. Twardowski w wierszu mówi, że istnieje samotność, a ta prawdziwa to ta, kiedy Bóg mówi przez nas a nas nie ma... Dobrego dnia lub wieczoru wszystkim życzę! ;D I wiem że samotna nie jestem, ale nie zawsze umiem korzystać z tego daru... Dziekuję za przyjaciół ;]

2 komentarze:

  1. :)

    Syr 6, 5-16:

    Miła mowa pomnaża przyjaciół,
    a język uprzejmy pomnaża miłe pozdrowienia.
    Żyjących z tobą w pokoju może być wielu,
    ale gdy idzie o doradców, [niech będzie] jeden z tysiąca!
    Jeżeli chcesz mieć przyjaciela, posiądź go po próbie,
    a niezbyt szybko mu zaufaj!
    Bywa bowiem przyjaciel, ale tylko na czas jemu dogodny,
    nie pozostanie nim w dzień twego ucisku.
    Bywa przyjaciel, który przechodzi do nieprzyjaźni
    i wyjawia wasz spór na twoją hańbę.
    Bywa przyjaciel, ale tylko jako towarzysz stołu,
    nie wytrwa on w dniu twego ucisku.
    W powodzeniu twoim będzie jak [drugi] ty,
    z domownikami twymi będzie w zażyłości.
    Jeśli zaś zostaniesz poniżony, stanie przeciw tobie
    i skryje się przed twym obliczem.
    Od nieprzyjaciół bądź z daleka
    i miej się na baczności przed twymi przyjaciółmi.
    Wierny bowiem przyjaciel potężną obroną,
    kto go znalazł, skarb znalazł.
    Za wiernego przyjaciela nie ma odpłaty
    ani równej wagi za wielką jego wartość.
    Wierny przyjaciel jest lekarstwem życia;
    znajdą go bojący się Pana.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyjaźń, samotność, Soledad... Bliskie tematy wypełniające dobrem i bogactwem moje życie. Pozdrawiam, wrażliwa i piękna Kobieto!

    OdpowiedzUsuń