piątek, 19 sierpnia 2011

modlitwa: Margaretka i Dekalog

"...On mu odpowiedział: "«Będziesz miłował Pana Boga swego całym swoim sercem, całą swoją duszą i całym swoim umysłem». To jest największe i pierwsze przykazanie. Drugie podobne jest do niego: «Będziesz miłował swego bliźniego jak siebie samego». Na tych dwóch przykazaniach opiera się całe Prawo i Prorocy." Takie słowa słyszymy w dzisiejszej Ewangelii i takie słowa słyszałam codziennie podczas swojego pielgrzymowania. W codziennej porannej modlitwie bracia klerycy głośno wypowiadali słowa 10 przykazań Bożych i 2 przykazań miłości. Było to dla mnie wielkie zdziwienie, ale bardzo pozytywne. Podobało mi się bardzo, że jako chrześcijanie, codziennie "przypominamy" sobie nasz DEKALOG!
Chciałam jeszcze jednym doświadczeniem się podzielić, bo pomimo, że było trudno, było wiele pięknych chwil. Mieliśmy na koniec w naszej grupie takie spotkanie wieczorne. Były podziękowania, świadectwa, puszczanie światełek. Kiedy ojciec Przewodnik dziękował wszystkim, rozdawał upominki, pomyślałam, że my nie mamy nic dla niego. Trochę mnie to zmartwiło... I kiedy zaczęliśmy mu dziękować, na koniec wyszedł Mateusz, poprosił żeby ojciec wystąpił na środek, wyczytał pewne nazwiska, pomyślałam wariat ;p Okazało się, że to MARGARETKA, czyli zobowiązanie do codziennej modlitwy różańcowej przez całe życie za danego kapłana... I wtedy pojawił się uśmiech na mojej twarzy, bo myślę, że żaden prezent, żadna książka, żadne kwiaty nie dadzą ojcu tyle, co modlitwa za niego. I pomyślałam, że dostał najpiękniejszy prezent. Dodatkowe zaskoczenie, że dostało to również dwóch pozostałych kapłanów. To chyba najpiękniejsze podziękowanie za trud, czas, serce włożone w te pielgrzymkę. Nawet słowa podziękowania tyle nie znaczą co ta margaretka... ;) Życzę każdemu kapłanowi takiego prezentu. Bo ten mnie urzekł bardzo mocno. 
Jeszcze nie raz podzielę się tym, co urzekło mnie w tej pielgrzymce ;) Pozdrawiam wszystkich ;D

1 komentarz:

  1. Przybyłem, przeczytałem, skomciałem...

    Pozdrowienia i radości życzę!

    OdpowiedzUsuń